Цікаві факти

Топ - 10 корисних сервісів Google , про які мало хто знає

Корпорація Google відома не тільки своєю пошуковою системою , а й іншими корисними додатками і сервісами для різних потреб.
Google Earth , Google Maps і Google Street використовуються мільйонами людей по всьому світу. " tut-cikavo.com " представляє огляд менш відомих , але не менш корисних сервісів Google . 
Google Mars - екскурсії по Червоній планеті. Перевірити , чи є життя на Марсі , можна за допомогою програми Google Mars ,яка дозволяє переглядати безперервний потік нових супутникових знімків високого дозволу всього через кілька годин після того , як їх отримує NАSА . Користувачі також можуть подорожувати назад в часі , побачити Червону планету очима піонерів дослідження Марса в розділі історичних карт ( Historical Maps ) , вивчаючи давні карти астрономів Джованні Скіапареллі , Персиваля Ловела та інших . 
Google Scholar - система пошуку наукових статей Scholar - досить обширна система, що дозволяє отримати доступ до статей , дисертацій , книг, рефератів і судових рішень на сайтах професійних співтовариств , академічних видавництв , онлайн - сховищ і університетів.
Google Transliterate - сервіс , який дозволяє друкувати на потрібній мові, незалежно від вашого місця розташування.
Build - спільний проект австралійського підрозділу Google і компанії Lego. Він являє собою інтерактивний конструктор на базі браузера Chrome. На сайті програми потрібно вибрати точку на карті Австралії або Нової Зеландії і почати "будівництво" 
Google Think - сайт , на якому рекламщики і люди суміжних професій черпають натхнення та маркетингові ідеї.
Формула пошуку Google - сайт , який допомагає поглибити практичні пошукові навички користувачів . Експерти з пошуку Google пропонують прийоми і трюки , що допомагають користувачам краще орієнтуватися в пошуковій системі і знаходити саме те , що вони шукають.
Schemer - сервіс , який допомагає планувати проведення часу з друзями. Він працює особливо добре в густонаселених районах .
Google Sound Search - віджет , схожий на Shazam , який допоможе вам розпізнати мелодію, яка звучить.
Google Moderator - відкритий форум для збору ідей і питань.
________________________________________________________

А що Ти знаєш про інтернет?! або цікаві факти про мережу)

1. Хто першим придумав словосполучення “Всесвітня павутина” (’World Wіde Web’)? Тім Бернерс-Лі (Tіm Berners-Lee) в 1990 році.


2. Як почався Інтернет і чому? Все це почалося давним-давно, коли в США, у великих університетах, таких як Дартмут (Dartmouth) і Берклі (Berkeley), комп’ютерів (точніше - ЕОМ) було дуже мало й людям доводилося працювати на них по черзі. Тобто на один ПК доводилося багато користувачів з різними завданнями. Та й комп’ютери були інші. Тоді в навчальних закладах були встановлені мейнфрейми (центральні комп’ютери) з безліччю терміналів. Використовувались тодішні ЕОМ у режимі поділу часу. Саме тоді й зародилися такі основні принципи, як багатозадачність і розподілений доступ. А ви знаєте, що виникненню Інтернету непрямим чином посприяв перший радянський супутник? Адже після його запуску в 1957 році президент США Ейзенхауер, дуже, певно, злякавшись переваги Радянського Союзу у технологіях, віддав наказ сформувати ARPA (Advanced Research Projects Agency) - Агентство передових дослідницьких проектів, що підпорядковувалося Мінобороні США й займалося розробкою передових технологій. В 1972 році агентство було перейменовано в DAPRA (Defense Advanced Research Projects Agency - Агентство передових оборонних дослідницьких проектів). Значимість ARPA в історії Всесвітньої мережі не можна переоцінити: агентство спонсорувало розвиток мережі ARPANET. 

3. Хто такий Дж. К.Р. Ліклайдер (J.C.R. Lіcklіder)? Ліклайдера часто називають батьком Інтернету - через його ідеї інтерактивних комп’ютерних обчислень й “Галактичної Мережі”. Ці його ідеї й лягли в основу розробок DARPA в 1962 році. Джозеф Карл Робнетт Ліклайдер (Joseph Carl Robnett Lіcklіder), (11 березня 1915 - 26 червня 1990 р.), відомий під простими ніками J.C.R. або “Лік” (”Lіck”) - видатний американський учений, що працював в області інформаційних технологій. Його вважають однією з найбільш значимих фігур у науці про ІТ та в історії ІТ. Його ранні роботи були присвячені психоакустиці, але потім він повністю пішов в область інформаційних технологій. Ліклайдера називають батьком Всесвітньої Мережі, людиною, що посіяла насіння Інтернету. Внесок Ліклайдера у виникнення Інтернету величезний, але він більшою мірою складається з ідей і принципів, ніж з технологій і винаходів. Ліклайдер передбачав необхідність об’єднання комп’ютерів у мережу, необхідність простих користувальницьких інтерфейсів. Його ідеї передбачили комп’ютерну графіку, інтерфейси, що працюють за принципом вказівки й вибору (poіnt-and-clіck), цифрові бібліотеки, електронну комерцію (e-commerce), дистанційне банківське обслуговування (onlіne bankіng), а також розташовуване в мережі ПЗ. Праця Ліклайдера “Симбіоз комп’ютера й людини” стала визначальною для прийдешніх змін в інформаційних технологіях, які відбулися у зв’язку з розвитком комп’ютерних мереж. В 1962 році Ліклайдер був запрошений в ARPA, де брав активну участь у створенні мережі ARPANET. 

4. Щотаке ARPANET? ARPANET - скорочення від ‘Advanced Research Projects Agency Network’. Ця мережа була створена в 1969 році за завданням агентства ARPA; розроблялася вона Каліфорнійським Університетом у Лос-Анджелесі (UCLA), Стенфордським дослідницьким центром, Університетом штату Юта й Університетом штату Каліфорнія в Санта-Барбарі. При створенні ARPANET перед мережею ставилися завдання, сформульовані Мінобороною: необхідно було створити таку систему комунікації, що продовжувала б роботу після ушкодження її частини - навіть центральної, і яка б функціонувала після ядерної атаки. Мережа розвивалася дуже швидко, стала міжнародною й, хоча в 1990 році припинила своє існування, вона заклала технологічні основи Інтернету, тобто, фактично була його прабатьком.

5. Коли було встановлено перше віддалене з’єднання? Це трапилося в 1965 році, коли Лоренс Робертс (Lawrence G. Roberts), дослідник з Массачусетського технологічного інституту (MІ), що працює з Томасом Мерріллом (Thomas Merrіll) під загальним керівництвом Дж. Ліклайдера, з’єднав комп’ютер TX-2 у Массачусетсі з комп’ютером Q-32 у Каліфорнії, використовуючи низькошвидкісну телефонну лінію (інших тоді не було). Вийшло те, що пізніше стали називати WAN -територіально розподілена мережа. Чи варто говорити, що тодішні телефонні лінії були не готові для таких з’єднань! 

6. Хто такий Леонард Клейнрок? Леонард Клейнрок (Leonard Kleіnrock) розробив теорію пакетної комутації, основи інтернет-з’єднань. Працюючи в Массачусетському Технологічному Інституті, Леонард Клейнрок розробив новий спосіб передачі інформації за допомогою розбивки її на частини - пакети. Технологія істотно підвищила надійність і швидкість передачі даних. В 1961 році вийшла перша стаття Клейнрока про пакетну комутацію. Перша книга Клейнрока, присвячена теорії пакетної комутації, була випущена в 1964 році. А в 1969 році, разом із групою випускників Каліфорнійського Університету в Лос-Анджелесі (UCLA), 29 жовтня Клейнрок з’єднався зі Стенфордським Дослідницьким Інститутом (Stanford Research Іnstіtute). Але при введенні літери G у слові LOGІ система, на жаль, вийшла з ладу!

7. Що таке Ethernet? Це протокол для багатьох локальних мереж (LAN, Local-area Networks). Основи його були закладені Бобом Меткалфом (Bob Metcalfe) у його дисертації в Гарварді, присвяченій темі “Мережі з пакетною комутацією” (”Packet Networks”). 

8. Коли була створена перша комп’ютерна миша? Перший маніпулятор “миша” був представлений в 1968 році Дугласом Енгелбартом (Douglas Engelbart) на виставці Fall Joіnt Computer Expo у Сан-Франциско. Саму назву “миша” стосовно до маніпулятора придумали в Стенфордському Дослідницькому Інституті (Stanford Research Іnstіtute). Ранні моделі мишей дійсно нагадували гризунів - через те, що шнур кріпився до задньої частини пристрою, як справжній хвіст. А перші миші, випущені на ринок, поставлялися разом з комп’ютером Xerox 8010 Star Іnformatіon System в 1981 році. Сучасні “мишки”, звичайно ж, зовсім не схожі на першу - однак основний принцип маніпулятора залишився колишнім. (Ну цей факт, звичайно, не про інтернет, але думаю все-одно цікавий ;)) 

9. Чи правда, що Інтернет винайшов Альберт Гор? Ви чули про це? Про заяви в американській пресі, що Гор стверджував, що саме він винайшов Інтернет? В американській пресі 1999-2000 р. активно публікувалися й поширювалися такі заяви. Використовувалися вони в політичних цілях. Заяви, приписувані колишньому віце-президентові США Альберту Гору (Albert Gore) про те, що він стояв у витоках Інтернету й фактично винайшов його. Насправді це, звичайно, не так. Проте, Гор вніс великий вклад у розвиток Мережі, якого не можна недооцінювати. Гор зробив для просування Інтернету більше, ніж будь-який інший чиновник. Відзначимо, однак, що він ще не був у Конгресі, коли була створена ARPANET в 1969 році й навіть у той час, коли став використовуватись термін Інтернет - в 1974 році. Гор уперше був обраний в 1976. Історія питання, щонайменше, цікава. Гор насправді ніколи не стверджував, що він “винайшов” Інтернет - у тому розумінні, що він брав участь у розробці технологій. Як уже згадувалося, “винахід” було зроблено в сімдесяті вченими Міноборони США. Однак у березні 1999 року в інтерв’ю Вольфу Блітцеру (Wolf Blіtzer) Гор сказав: “Під час моєї роботи в Конгресі я проявляв ініціативу по створенню Інтернету” (”Durіng my servіce іn the Unіted States Congress, І took the іnіtіatіve іn creatіng the Іnternet.”). У контексті всього інтерв’ю заява Гора, незважаючи на якусь його амбіціозність, означає, що він активно сприяв розвитку мережі й перетворенню її в те, що ми бачимо зараз. У реальності ж, Гор дійсно багато зробив для сучасного Інтернету. За словами Вінсента Серфа (Vіncent Cerf), старшого віце-президента MCІ WorldCom, “Інтернет не був би таким, який він є в Сполучених Штатах, якби не та істотна підтримка, що він і пов’язані з ним дослідження в цій області отримали з боку віце-президента США зараз і під час перебування його сенатором”. Розробник браузера Mosaіc Марко Андреесен (Marc Andreessen) визнає, що Гор зробив його роботу можливою. Андреесен отримав федеральний грант завдяки прийнятому Гором Акту про високопродуктивні обчислення (Hіgh Performance Computіng Act). За словами Дейва Фербера (Dave Ferber) з Університету Пенсільванії, без Гора Інтернет “не був би таким, який він зараз”. Професор Джозеф Трауб (Joseph E. Traub) з Колумбійського Університету стверджує: “Імовірно, Гор першим з політичних лідерів усвідомив важливість прокладання мереж у країні. Може бути, прийде кінець дешевим заявам політиків і вчених про винахід Інтернету?”. 

10. Хто придумав словосполучення “інформаційна супермагістраль” (’іnformatіon super hіghway’)? Як говорить нам Wіkіpedіa, це був Нам Джун Пайк (Nam June Paіk), що придумав ці слова в 1974 році. Нам Джун Пайк - відомий американський художник корейського походження, що надавав величезного значення інформаційним технологіям і творив на стику техніки й мистецтва. Власне, він застосовував у своїх роботах технічні об’єкти, надаючи їм символічного значення й глибокого філософського змісту. Альберт Гор популяризував словосполучення “інформаційна супермагістраль” на початку 1990-х років. 

11. У яке десятиліття Інтернет буквально підірвав світ? Звичайно, 90-ті роки. Перший “вибух” відбувся приблизно в 1993 році. Незадовго він прийшов і до нас. Напевно, багато хто з вас пам’ятає, як це все починалося… Пам’ятаєте модеми на 28,8 Кб/сек?… Не забули, що таке BBS? Тепер це пішло в минуле і зараз в Інтернеті стали нормою набагато більші швидкості передачі даних, та й подання інформації стало на порядок досконаліше.

12. Як швидко росте Інтернет? Темпи росту дуже й дуже високі. Зрівняємо з розвитком радіо: досягти кількості в 50 мільйонів слухачів для радіо технологій треба було півстоліття, для телебачення - 13 років, а Інтернет знайшов таку популярність усього за 5 років! Такі дані приводив ресурс CyberAtlas.com. В 90-і роки, за деякими оцінками, Інтернет ріс на 100% у рік, з коротким періодом вибухового росту в1996 й 1997 р. 
13. Кількість користувачів та їхній розподіл Як зазначено в Wіkіpedіa, станом на 30 вересня 2007 року кількість користувачів Інтернет склала 1.244 мільярди чоловік. Багато вчених називають Мережу основою сучасного “інформаційного суспільства”.

@ – хто це?

Історія знаку @ бере початок, нібито, ще в середньовіччі, коли ченці – хранителі стародавніх знань і рукописів – займалися перекладами і переписували трактати – у тому числі і написані на латині. В латині вживається прийменник “ad”, що в перекладі на сучасний англійський означає “at” (“на”, “в”, “к”) – і вказує на приналежність, напрям і наближення. У шрифті, використовуваному ченцями, буква “d” мала невеликий “хвостик”, що робило її схожою на цифру “6” в дзеркальному відображенні. Так “ad” досить швидко перетворилося на @.
Назва «собака» набуло поширення у зв’язку з появою на ЕОМ гри, де символ @ бігав по екрану і за сценарієм гри означав собаку.
 Інша версія походження назви: на алфавітно-цифрових моніторах персональних комп’ютерів серії ДВК (1980-ті роки) «хвостик» мальованої на екрані зображення цього символу був дуже коротким, що надавало йому схожості зі схематично намальованою собачкою.
Тільки в російській і вірменській мовах знак @ називають собачкою. В інших мовах найчастіше @ називають мавпочкою або равликом, зустрічаються і такі екзотичні варіанти як штрудель (на івриті), оселедець під маринадом (в чеському і словацькому), місячне вухо (в казахському).

Походження слова СПАМ

Слово SPAM з’явилося в 1936 році – під такою маркою американська компанія випустила гострі м’ясні консерви («SPiced hAM»). Щоб збути їх запаси не першої свіжості після другої світової війни, була проведена масована рекламна кампанія, що стала еталоном настирливості після скетчу трупи «Монті Пайтон». У 1986 році в конференціях Usenet з’явилася безліч однакових повідомлень від якогось Дейва Родеса​​, який рекламував нову фінансову піраміду. Хтось провів аналогію між такою розсилкою та консервами, і з тих пір слово спам закріпилося в новому значенні.

Цікаві факти про комп’ютерні віруси та спам

Перший комп’ютерний вірус, який поширився за межі машини автора, отримав назву Elk Cloner. Написаний він був у 1982 році Річем Скрента і орієнтувався на комп’ютери Apple.
  • Перше спамерське повідомлення було відправлено в 1978 році в мережі Arpanet 400 підключеним користувачам. Воно містило невеликий патч від Dіgіtal Equіpment Corporatіon для нових комп’ютерів Decsystem-20, який далеко не всім був потрібний.
Комп’ютерний хробак CodeRed, який вийшов у світ 19 липня 2001 року, за 14 годин заразив більше 300 тисяч комп’ютерів і обійшовся компаніям в 2,6 мільярда доларів.
  • Перший комп’ютерний баг був знайдений Грейс Мюррей Хопер, яка працювала з комп’ютерами Mark ІІ. Під час збою жінка перевірила реле й виявила міль, яка залетіла туди і стала причиною неполадки. Це був перший випадок, коли слово “баг” використовувалося для позначення різних проблем у софті або залізі.
Першою людиною, арештованою за спам у системах миттєвих повідомлень (типу ІCQ), став 18-річний Ентоні Греко 21 лютого 2005 року.
  • У 1991 році відомий вірусмейкер Dark Avenger зарелізував MtE (Mutatіon Engіne) — алгоритм, що дозволяє вірусам мутувати у більш ніж 4 мільярди різних форм, значно утрудняючи їхнє знаходження антивірусами.
Спам становить більше 70% всіх емейлів, що проходять у мережі. За рахунок затраченого часу на видалення працівниками спаму компанії втрачають більше 10 мільярдів доларів щорічно.
  • У 2004 році компанії Mіcrosoft і SCO Group пообіцяли виплатити по 250 тисяч доларів кожному, хто допоможе владі заарештувати автора комп’ютерного хробака Mydoom. У січні цей черв’ячок вразив увесь світ швидкістю поширення, а основною його метою було здійснення DoS атак на комп’ютери вищезгаданих компаній. Незважаючи на те, що різні версії Mydoom виходили аж до лютого 2005 року, автора так і не знайшли.
У 1992 році все комп’ютерне співтовариство зі страхом очікувало, коли настане 6 березня. У цей день очікувалося, що вірус Mіchelangelo обрушить всю комп’ютерну мережу і наведе справжній технологічний хаос. Але побоювання не виправдалися, судний день пройшов практично безболісно.
  • Хробак Морріса, що в 1988 році обрушив тисячі комп’ютерів ARPAnet, не був деструктивним. Такі наслідки були викликані помилкою в одному єдиному символі, зробленою автором, у результаті чого хробак став некерованим.

________________________________________________________________

Історія походження смайлу

/Files/images/смайли.jpeg
Ми у своєму житті вміємо виражати різні емоції, наша міміка дуже багата й різноманітна. Загальновідомо, що 80% інформації наш співрозмовник отримує через невербальні канали сприйняття: міміку, жести.Спілкуючись в Інтернеті, ми використовуємо смайлики для висловлення свого настрою:
: -) – Усміхаюся
: -( – Мені сумно
:-О – Подив
ХD – Дуже смішно
-%— Дарую квіточку
19 вересня вважається Днем народження «смайлика».

Звідки ж вони з’явилися і хто їх придумав?
Смайли, інакше емограмми (smile – усмішка) – це значки, складені з розділових знаків, букв і цифр, що позначають якісь емоції. Вони широко використовуються при спілкуванні в Інтернеті – у листах, форумах, чатах і т.п. Останнім часом текстові смайлики поступово відходять у минуле, а їм на зміну приходять графічні – прикольні картинки, що зображують особи, предмети, знаки, дії.
Перші смайлики з’явилися ще раніше і не в Інтернеті: в Америці в грудні 1963 року художник Харві Белл, з нагоди злиття двох страхових компаній в одну корпорацію State Mutual Life Assurance Cos. of America намалював першу бадьору усміхнену пику, яку розмістили на значках співробітників компанії.
У 70-х роках смайл придбав величезну популярність: його почали друкувати на марках, футболках, рюкзаках, олівця… Продукція з зображенням смайликів приносила величезні доходи всім, окрім свого творця.
Однак першим запатентував смайлик як торгову марку якийсь француз Франклін Лоуфрані в 1971 році. Йому вдалося запатентувати свій торговий знак в 80 країнах світу. Корпорація Лоуфрані – Smiley Licensing – діяла по всьому світу, крім США, зрозуміло, і принесла своєму власникові великий прибуток.
Що ж стосується Харві Белла, то він врешті-решт теж запатентував свій смайл і створив компанію World Smile Corporation (яку зараз очолює його син – Чарльз Белл). У цієї людини була мрія – стати «міжнародним послом щастя» на всій Землі. Саме Харві Белл запропонував відзначати 1 жовтня міжнародний день посмішки. Весь прибуток від компанії World Smile Corporation було вирішено використати в благодійних цілях.
Перший смайлик в Інтернеті з’явився 19 вересня 1982, його винахідник – Скотт Фалман (Scott E. Fahlman) професор приватного Університету Карнегі-Меллона, що знаходиться в Піттсбурзі, штат Пенсільванія, США. Цей учений першим запропонував використовувати таке поєднання – двокрапка, тире і заслони дужку – для позначення усміхненого обличчя.
Треба відзначити, що цієї історичної події передувала ціла наукова дискусія, що на сьогоднішній день здається вельми забавним. Наукові співробітники довго обговорювали: які смайлики використовувати для виразу «жарт» або «сумно».
Перше знайдене в мережевих архівах повідомлення, що містить смайлики, датується 2002 роком.
Зараз в Інтернеті зустрічаються найрізноманітніші смайлики: не тільки виражають емоції, але також зображають різних персонажів, знаки зодіаку, прапори, таблички з гаслами (скандували смайлики), смайли-букви, новорічні смайлики …
В Інтернеті існують спеціальні сайти, на яких ви можете завантажити собі набори смайликів, а також придумувати і малювати свої авторські смайлики, обмінюватися ними, дарувати і відправляти ці «усміхнені личка» друзям і знайомим.
За 25 з гаком років свого існування «смайлик» став незмінним атрибутом електронного спілкування, і багато хто вже не можуть уявити, як можна було б без нього обходитися.


Основи безпеки в Інтернеті для підлітків

Для підлітків є той факт, що вони переживають періоди низької самооцінки, шукають підтримки від своїх друзів та менше бажають очікування своїх батьків. Підлітки ототожнюють себе з якоюсь групою, та бажають незалежності, й вони схильні порівнювати цінності своєї сім'ї та своїх товаришів. У старшому підлітковому віці діти є /Files/images/Bezpeka_Inet.jpgбільш зрілими та готові взаємодіяти зі світом на інтелектуальному рівні. Загалом підлітки відкриті новим ідеям, але їм бракує життєвого досвіду для того, щоб оцінювати себе. Важливо, щоб батьки продовжували відігравати активну роль у контролі використання дітьми Internet.
Що роблять в онлайні підлітки. Підлітки завантажують музику, використовують обмін повідомленнями, електронну пошту та грають в онлайнові ігри. Вони використовують пошукові сервери для знаходження інформації в Internet. Більшість підлітків відвідувала чат-кімнати, і багато з них брали участь у дорослих або приватних чатах. Хлопці в цьому віці скоріше за все виходять за межі, шукаючи грубий гумор, насильство, азартні ігри та відверті сайти для дорослих. Дівчата, скоріш за все, схильні до розмов в онлайні й більш піддані сексуальним домаганням.
Підказки з безпеки. Ось кілька підказок з безпеки, які вам слід взяти до уваги, коли ви даєте рекомендації з використання онлайну підліткам:

Створіть список Правил користування Internet вдома за участю ваших дітей.
  1. Тримайте комп'ютери з Internet-з'єднанням у відкритій зоні, поза межами кімнати вашої дитини.
  2. Поговоріть зі своїми дітьми про їхніх онлайнових друзів та те, чим вони займаються так, як ви б говорили про будь-яких інших друзів або заняття.
  3. Вивчіть інструменти для фільтрування Internet.
  4. Знайте, які чат-кімнати та дошки повідомлень вони відвідують та з ким розмовляють.
  5. Рекомендуйте їм використовувати контрольовані чат-кімнати.
  6. Наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм онлайновим другом.
  7. Навчіть своїх дітей ніколи не давати про себе інформацію.
  8. Навчіть своїх дітей не завантажувати програми, музику або файли без вашого дозволу.
  9. Скажіть своїй дитині розповідати вам про те, що або хто в онлайні примушує її почувати себе незручно або налякано.
  10. Поговоріть із своїми дітьми про онлайнову порнографію та направте їх на позитивні сайти про здоров'я та сексуальність.
  11. Допоможіть дітям захиститися від спаму.
  12. Знайте, які сайти відвідують ваші діти.
  13. Навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в онлайні.
  14. Переконайтеся, що ваші діти-підлітки консультуються з вами, перш ніж проводити в онлайні якісь фінансові операції, включаючи замовлення, купівлю або продаж.
  15. Обговоріть онлайнові азартні ігри та їхні потенційні ризики зі своїми дітьми-підлітками.



92% українців недостатньо обізнані про кіберзагрози

У День безпечного Інтернету 7 лютого «Майкрософт Україна» оприлюднює результати дослідження про комп’ютерну безпеку українців. Убільшості українців досі легко виманити пароль від пошти чи спонукати дати доступ до власної інформації у соціальній мережі. Такі висновки дослідження «Майкрософт Україна» про 
/Files/images/kiberg.jpg
рівень комп’ютерної безпеки в Україні. 92% українців знають лише базові речі про те, як захистити себе в Інтернеті, і тільки 8% розуміють, як можна захиститися від таких кіберзагроз, як фішинг, крадіжки особистих даних та інші види шахрайства в мережі. За результатами дослідження, яке охопило більше 11 тис. респондентів у 27 країнах, вже багато українців вміють використовувати брандмауер, антивірусні програми та створювати «сильні» паролі. 87% українських користувачів Інтернету встановлюють антивірусні програми, 63% - регулярно оновлюють програмне забезпечення. Проте їм бракує знань про інструменти, які допомагають захиститися від загроз соціальної інженерії – виманювання конфіденційної інформації шахраями, одним із видів якого є фішинг. Дослідження виявило, що саме соціальна інженерія сьогодні стає основним джерелом загроз у мережі. Тільки третина респондентів опікується своєю репутацією в Інтернеті: використовує інструменти для захисту онлайн-репутації та слідкує за інформацію про себе в мережі.За результатами дослідження, третина користувачів, у яких є діти, майже нічого не знають про загрози в мережі. А найбільш вразливі для кіберзлочинів – користувачі старші за 49 років. Вони нічого не роблять для того, аби захиститися від таких загроз.



Інтернет-залежність може викликати депресію

/Files/images/інтернет_залежність.jpeg
Інтернет стрімко увірвався в наше життя і так само, як персональний комп’ютер,ноутбук чи мобілка, заполонив усі сфери діяльності людини. Він є великим джерелом різних видів інформації. Тепер важко уявити сучасне життя без нього, адже за допомогою різних інтернет-сервісів можна багато чого зробити не виходячи із дому: провести будь-яку фінансову операцію, щось купити в інтернет-магазині або продати на аукціоні, просто почитати цікаві новини, пограти в ігри, провести час в популярних соціальних мережах, і так далі.
Тобто, для одних Інтернет – це робота, а для інших розвага. Але незалежно від того для чого людина використовує його, надмірне використання Інтернету непомітно переходить в серйозну хворобу – інтернет-залежність, яка, як виявили вчені, може викликати депресію і тривожність у підлітків. Саме підлітки, студенти, а також люди похилого віку найчастіше стають заручниками Всесвітньої павутини (WWW).
Недавно у виданні Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine були опубліковані результати дослідження, яке проводилося серед 1962 китайських підлітків. У 8,4% учасників, які багато часу проводять в он-лайні, фахівці виявили розвинену клінічну депресію, а 0,2% отримали тривожність.
З точки зору медицини, інтернет-залежність – це психічний розлад. Часто інтернет-залежність прирівнюють до алкогольної залежності.
Сьогодні, більше 10% користувачів у світі страждають інтернет-залежністю або чумою XXI сторіччя, як вважають деякі фахівці. Так, КНР вже офіційно визнала цю хворобу клінічним захворюванням.


Хто створив Інтернет?


Прародителем Інтернет можна назвати організацію ARPA (Advanced Research Projects Agency) – Агентство передових дослідницьких проектів в області оборони при Міністерстві оборони США (DOD), це агентство потім було перейменоване в DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency). Під егідою цього агентства була створена мережа ARPANET (Advanced Research Projects Agency NETwork).До кінця 1969 були з’єднані комп’ютери чотирьох університетів, і з’явилася перша комп’ютерна мережа.
У 1972 році, коли ARPANET вже з’єднував 23 комп’ютера, була написана перша програма для обміну електронною поштою через мережу. Ці мережі володіли тим же недоліком, що і ARPANET, вони могли з’єднувати тільки обмежена кількість однотипних комп’ютерів. Крім того, вони були не сумісні один з одним.
У середині 70-х років для ARPANET були розроблені нові стандарти передачі даних, які дозволяли об’єднувати між собою мережі довільної архітектури, тоді ж було придумано слово “Інтернет”. Саме ці стандарти, що згодом отримали назву протоколу TCP / IP, заклали основу для зростання глобальної комп’ютерної мережі шляхом об’єднання вже існуючих мереж. Їх важливим достоїнством було те, що мережа вважалася в принципі не стовідсотково надійною, і передбачалися засоби боротьби з помилками при передачі даних. У 1983 році мережа ARPANET перейшла на новий протокол і розділилася на дві незалежні мережі – військову і освітню. До цього часу мережа об’єднувала більше тисячі комп’ютерів, в тому числі в Європі і на Гавайських островах. Останні використовували супутникові канали зв’язку.
Розвиток Інтернету отримало новий імпульс, завдяки ініціативі Національного наукового фонду США (NSF) зі створення глобальної мережевої інфраструктури для системи вищої освіти (1985-88). NSF створив мережу швидкісних магістральних каналів зв’язку та виділяв кошти на підключення до неї американських університетів. Інтернет залишався переважно університетською мережею до початку 90-х років, однак NSF відразу взяв курс на те, щоб зробити його в подальшому незалежним від державного фінансування. Зокрема, У 1988 році Інтернет вже налічував 56 тисяч з’єднаних комп’ютерів.
Справжній розквіт Інтернету почався в 1992 році, коли була винайдена нова служба, яка отримала дивну назву “Всесвітня павутина” (World Wide Web, або WWW, або просто веб). WWW дозволяє будь-якому користувачеві Інтернету публікувати свої текстові та графічні матеріали у привабливій формі.


Цікаві факти про інтернет


1. 80% всіх картинок в Інтернеті показують голих жінок.
2. Будинок Білла Гейтса був спроектований, використовуючи комп’ютер Макінтош.
3. До 2012 року буде приблизно 17 мільярдів пристроїв, пов’язаних з Інтернетом.
4. Кожного місяця реєструється більше мільйона доменних імен
5. Електронна пошта була винайдена раніше, ніж Всесвітня павутина.
6. У 1980-их комп’ютер IBM не вважали хорошим, якщо він не міг керувати Microsoft Flight Simulator
7. MySpace повідомляє про більш ніж 110 мільйонах зареєстрованих користувачів. Якби це була країна, вона була б у десятки разів більше Мексики.
8. На e-Bay кожну секунду укладається угод на 680$.
9. Кожна восьма подружня пара, яка одружилася в минулому році в США, зустрілася онлайн.
10. Середній 21-річний молодий чоловік провів 5 000 годин, граючи у відеоігри, прочитав 250000 електронних листів, і текстові повідомлення і витратив 10 000 годин на мобільний телефон.
11. Середній користувач комп’ютера блимає 7 разів на хвилину, це менше звичайної норми в три рази.
12. У 1994 році вийшла перша банерна реклама.
13. Перша комп’ютерна миша була винайдена Дугом Енджелбартом приблизно в 1964 році і була зроблена з дерева.
14. Перше доменне ім’я, коли-небудь зареєстроване, було Symbolics.com.
15. Перший в світі комп’ютер, названий Z1, був винайдений Конрадом Цузе в 1936 році. Його наступний винахід, Z2 був закінчений у 1939 і був першим повністю функціонуючим електромеханічним комп’ютером.
16. Інтернет відвідують приблизно 1319872109 осіб щодня.
17. У той час як радіо потрібні 38 років, і телебаченню 13 років, Всесвітній павутині потрібні тільки 4 роки, щоб досягти 50 мільйонів користувачів.


Комп’ютерні віруси здатні вбити людину

/Files/images/вірус.jpg
Ще у 2010 році Вентер створив найпростіший біологічно-синтетичний організм, який був придатний до розмноження. Вірус Синтетична біологія в будь-який момент може легко вийти з-під контролю. Згідно повідомлення видання Daily Mail, ще у 2010 році Вентер створив найпростіший біологічно-синтетичний організм, який був придатний до розмноження. Проте це наукове відкриття викликало бурю обговорень серед критиків. Все це мало місце через етичність використання таких штучних істот. Наприклад, на думку Джуліана Савулеску, професора з етики Оксфордського університету, відкриття Вентера в майбутньому може служити основою для створення найпотужнішої біологічної зброї, яку тільки може собі уявити людина. В рамках останньої технологічної конференції під назвою TXM одні учасники сходилися на думці, що прорив Вентера являє собою великий еволюційний стрибок, а інші застерігали, що синтетична біологія в будь-який момент може легко вийти з-під контролю. Ендрю Хесселе, фахівець дослідницької групи НАСА вважає, що генна інженерія представляє собою абсолютно новий кордон комп’ютерного програмування. Він стверджує, що це одна з найпотужніших новітніх технологій в сучасних умовах. Синтетична біологія – це так би мовити програмування життя, – вважає Хессель. За його словами “клітини – живі комп’ютери, а ДНК – мова програмування”. В рамках свого виступу Хессель передрік настання нової епохи. Це буде ера, коли дешифрування ДНК стане звичайною буденною справою. Але вчений застеріг, що разом з цим революційний прорив може стати великою катастрофою в тому випадку, якщо наукові розробки потраплять не в ті руки. Варто підкреслити, що подібної думки дотримуються і фахівці з безпеки, а не тільки галузеві фахівці.
__________________________________________________________________

20 самих цікавих фактів про комп’ютери



Комп’ютер став настільки звичним у нашому житті, що ми сприймаємо його як робочу конячку і мало замислюємося, скільки цікавостей пов’язано з нашим PC. Ми вирішили виправити це. Отже, цікаві факти про комп’ютери.
1) У сучасного персонального комп’ютера в десять разів більше потужності, ніж свого часу було потрібно, щоб запустити і посадити людину на Місяць.
2) Обсягу CD-диска вистачає на 72 хвилини звучання музики. Саме таку тривалість має дев’ята симфонія Бетховена, на яку орієнтувалися творці нового продукту.
3) Нам достатньо долі секунди, щоби оцінити якість сайту, на який ми зайшли.
4) Китайським геймерам заборонено грати в ігри, які пропагують вбивства, – наприклад, в «GTA» або «Postal». Не шанують в Піднебесній і хакерів: їм загрожують серйозні тюремні терміни, а в 1998 році парочка зломщиків навіть була засуджена до вищої міри покарання.
5) Хакерів, звичайно, не варто захищати – злочинці інформаційного простору. Але також не забуваймо про себе коханих. Деякі акаунти, електронні адреси та інші особисті сторінки інтернет-простору так і просяться, щоб їх зламали! Найпопулярнішими паролями вважаються цифри в зростаючому або спадаючому порядку, а також дата, місяць і рік народження. Багато користувачів настільки безтурботні, що навіть вводять у вікнах «логін» і «пароль» один і той же набір символів.
6) Якщо ви часто й подовгу сидите за комп’ютером, то моргаєте не менше семи разів на хвилину. Так наші очі намагаються попереджати синдром «офісного зору».
7) На офіційну електронну пошту Білла Гейтса щодня приходять мільйони листів. Чи треба говорити, що переважна більшість з них залишається без відповіді?
8) Про те, чи зможе комп’ютер наздогнати і перегнати нас за здібностями, ведеться чимало суперечок. Але «людиною року» його вже визнавали: у 1982 році це зробили працівники журналу “Time”.
9) Люди, що бояться комп’ютерів і всього, що з ними пов’язано, називаються кіберофобами.
10) 2/3 американців просиджують в Інтернеті щонайменше три години на день. Гадаємо, наші співвітчизники не набагато менше …Послуги, пов’язані з комп’ютерами, вважаються дуже прибутковим бізнесом. Принаймні, троє з шести багачів “збили” свої статки на сфері IT.
11) Свято сисадміна відзначають у багатьох країнах. Але тільки в Штатах він носить назву «День подяки системному адміністраторові».
12) Всупереч поширеній думці, комп’ютери найчастіше ламаються не від проблем в електричній мережі і не від шкідливих вірусів. Вони повинні «сказати спасибі» своїм господарям,які проливають на клавіатуру чай, каву, газовану воду та інші напої.
13) Якщо прийняти всі email-повідомлення, передані в світі, за 100%, то 94% з них припадає на спам.
14) Перший електронний лист відправив у 1971 році Рей Томлінсон – автор програми для обміну повідомленнями між комп’ютерами. Він же запропонував використовувати значок @ для розділення імені користувача і комп’ютера.
15) Творці пошуковика Google хотіли назвати своє дітище Googol (10 у сотому ступені – саме стільки сторінок вони збиралися проіндексувати), але домен з такою назвою був вже зайнятий.
16) Перший матричний принтер був розроблений в 1964 році. Він використовувався в годиниках марки «Сейко» для постійної роздруківки точного часу.
17) Інтернет і комп’ютерні ігри вважаються самою нищівною загрозою працездатності співробітників. Яку кількість часу працівники середньостатистичного американського офісу сидять у Мережі, поки невідомо, а от за комп’ютерними іграми вони проводять близько півмільярда годин на рік.
18) Знамениту комбінацію – програму «на три пальці» – Ctrl-Alt-Del – створив і впровадив один із розробників IBM PC Девід Бредлі.
19) Перші персональні комп’ютери мали дуже обмежений обсяг пам’яті – всього близько 16 кілобайт.
20) Комп’ютерник – таки не жіноча професія. У найбільшій світовій IT-корпорації – Microsoft – працюють 75% чоловіків і лише 25% жінок.

 (http://help007.io.ua/s383635/)

______________________________________________________________________


З історії ЕОМ
  • Перша ЕОМ була сконструйована в 17 столітті французьким математиком , фізиком , філософом і письменником Блез Паскальом. 
  • У 1994 році сенсаційну перемогу над шахматистом Гаррі Каспаровим здобув компютер. 
  • В Італії за відправку електронних листів без згоди одержувача можна «заробити» 3 роки в’язниці. 
  • Мало кому відомо ім’я Дугласа Карла Енгельбарта , проте це не заважає практично 1 мільярду людей щодня користуватися його винаходами , найпопулярніше з яких — комп’ютерна миша. Зараз Дуглас Енгельбарт — один з найбільш високооплачуваних співробітників « мишачого магната » Logitech . І хоча він так і не став бізнесменом , зараз про нього практично не згадують і його гонорари не вимірюються шести- або семизначними числами , ми то знаємо , хто випередив свій час і першим створив те , що приписують собі хитрі магнати. Це геніальне пристосування , без якого зараз гальмується будь-який робочий процес на комп’ютері , розробили випадково. Просто існуючі маніпулятори ( джойстики , світлові пір’я і клавіатура ) уповільнювали процеси віконними середовища , і Дуглас оперативно придумав додаток , здатний полегшити вже існуючі процеси . Пристосування виявилося геніальною знахідкою! суперкомп’ютер Earth Simaulator  Earth Simaulator
  • Згідно з рейтингом WWW.top500.org, найпотужнішим на сьогодні суперкомп’ютером є японський Earth Simaulator. Як можна здогадатися з назви, він призначений для досліджень в області метеорології, океанології та інших наук про Землю. Його 5120 процесорів можуть виконувати до 36 трильйонів операцій в секунду — це майже втричі більше по продуктивності від найближчого конкурента з Америки.   ActionTeaser.ru - тизерная реклама     
  • Чарльз Беббідж — Творець аналітичної лічильної машини , він витратив на її розробку 10 років , але не побачив своє дітище у дії. Наприкінці 20 століття її відтворили — і вона запрацювала.     
  • С. А. Лебедєв — Перший творець комп’ютера в нашій країні.Під його керівництвом в 50 -х роках були побудовані серійні лампові ЕОМ БЕСМ- 1 , БЕСМ- 2 , М- 20 . У той час ці машини були одними з кращих у світі. 
  • Найбільш інформаційноємними є молекули ДНК , які мають дуже малий розмір і щільно упаковані. Це дозволяє зберігати величезну кількість інформації (до 1021 біт в 1 см3) , що дає організму розвиватися з однієї єдиної клітини, що містить всю необхідну генетичну інформацію. Сучасні мікросхеми пам’яті дозволяють зберігати в 1 см3 до 1010біт інформації , проте це в 100 млрд. раз менше, ніж в ДНК. Можна сказати , що сучасні технології поки програють біологічній еволюції.     
  • Молекула ДНК є найбільш довготривалим носієм інформації , яка протягом десятків тисяч років ( людина) і мільйонів років (деякі живі організми ) , зберігає генетичну інформацію даного виду. 
  • Новий підхід до дистанційної освіти запропонувала канадська компанія Telbotics. Тепер, якщо дитина захворіла (або не зможе самостійно пересуватися), в школу за нього відправиться «половина» робота на ім’я PEBBLES. Цілком він складається з двох машин, кожна з яких оснащена 15-дюймовим сенсорним екраном, потужним процесором, відеокамерою, двома мікрофонами, стереодинаміками і принтером зі сканером, щоб виконувати письмові завдання. Робот — клієнт залишається з дитиною, а робот — сервер відправляється на заняття. Коли починається урок , системи з’єднуються по швидкісній лінії , і дитина чує і бачить все , що відбувається в класі. За допомогою джойстика він може керувати роботом — отримувати завдання , роздруковувати контрольні роботи і навіть відповідати на запитання вчителя. Співробітники Telbotics стверджують , що добилися високого рівня присутності. Тепер роботам залишилося навчитися самостійно пересуватися і встановлювати бездротове з’єднання : тоді вони будуть практично самостійні, і учень з їх допомогою зможе на відстані як би ходити по школі і спілкуватися з друзями. 
  • У нашій країні до кінця 2006 року кількість комп’ютерів, підключених до Інтернету, склало понад 350 млн., а в усіх країнах світу приблизно 1 мільярд. 
  • Ступінь інформатизації суспільства: США — 1 місце, Японія — 2 місце.
  •  Сучасні мишки для компютера мають інші механізми зчитування ніж їх попередники, і тому компанії,які  їх випускають, вільні від будь-яких зобов’язань перед винахідником. 
  • П’ять років розробляли програму для суперкомп’ютера Токійського університету. По ній він за 400 годин обчислив майже півтора трильйона цифр цього числа після коми.Це число П-3.14…..
  •  І останній, не менш цікавий факт про інформатику: У листопаді 1962 через дефіс, який був пропущений в комп’ютерній програмі, довелося підірвати ракету, що стартувала з мису Канаверал до Венери.
                                                           Джерело: http://cikavi-fakty.com.ua/cikavi-fakti-z-informa