2.18.2021

Створення і використання тестів, вікторин при вивчені різних предметів на базі он-лайн конструктора Quizizz.


    Огляд можливостей сервісу Quizizz. Налаштування сервісу.

Quizizz дозволяє проводити оцінювання знань учнів різного віку у веселій і захоплюючій формі. Розглянемо основні особливості сервісу.

1.    Студентський темп. Запитання з’являються на екрані кожного студента, тому вони можуть відповідати на запитання у своєму власному темпі, а в кінці переглянути свої відповіді.

2.  BYOD. Учні можуть грати на будь-якому пристрої з браузером: комп’ютері , ноутбуку, планшеті та смартфоні, що має операційну систему iOS/Android, Windows або Linux. Має російськомовну версію.

3. Тисячі публічних вікторин. Багато вчителів по всьому світу щодня створюють тисячі чудових вікторин, уроків в Quizizz. І кожен зареєстрований користувач може ними скористатися. Реєстрація за допомогою електронної пошти або акаунта Google.

4.  Простий і зручний редактор вікторин Quizizz. Можливість створення тестів і вікторин різної тематики, організація вікторин та опитувань на уроці, а також використання тестів для домашнього завдання. В свою вікторину можна додати декілька запитань з іншої, навіть не власної вікторини. До завдань і варіантів відповідей легко додавати зображення, відео, наявний редактор формул та багато інших функцій.

5.    Звіти. Звіти по проведених вікторинах дають детальну інформацію про класи та студентів щодо кожної проведеної вікторини. Можемо бачити рейтинг кожного учасника, правильні і неправильні відповіді по кожному учню. Звіти допомагають отримати дані в режимі реального часу, зрозуміти сильні та слабкі сторони учнів класу. При потребі виставляю бали учням за відповіді на питання вікторини. Звіти можна завантажити у вигляді електронної таблиці Excel та роздрукувати. Також можна використовувати ці дані, щоб спланувати свої уроки на основі їх результативності.

6.   Налаштування вікторини. Вчителі мають багато варіантів, щоб налаштувати свою сесію вікторини. Спочатку обирається режим проведення гри: командний, класичний або контрольна робота. В налаштуваннях гри задається таймер запитань, їх порядок, показ таблиці лідерів, мемів (смішних картинок та відео), нарахування бонусів, дозволів на повторну відповідь на неправильні запитання та ін.

Он-лайн конструктор Quizizz постійно оновлюється розробниками, з’являються нові функції. Реєстрація і використання основних можливостей без оплати. Тому на мою думку можна саме використовувати цей сервіс в навчально-виховному процесі при вивчені різних предметів.

Учні можуть надавати відповідь на тестові завдання використовуючи планшет, ноутбук, смартфон, тобто будь-який пристрій, що має доступ до Інтернету. Вчитель при створені тесту має можливість додати в запитання фотографії, відеофрагменти, формули. Швидкість виконання завдань вікторин, тестів керується автоматично системою, так як вчитель задає часові межі для кожного питання при їх створенні. Також вчитель вводить бали за правильні відповіді на запитання і додаткові бали за швидкість відповіді нараховує система. Під час тесту вчитель бачить процес проходження тесту кожним учнем на своєму пристрої.

Учневі зручно на своєму пристрої вибирати правильну відповідь. Учні оцінюються за двома параметрами відразу: вибір правильної відповіді і швидкість вибору у порівнянні з однокласниками.

Quizizz в системі організації перевірки знань учнів в урочний та позаурочний час даний сервіс призначений для проведення оцінювання рівня знань учнів як під час занять, так і в якості домашнього завдання, використовуючи при цьому власні девайси учнів. Вам, як учителю, буде потрібен комп'ютер і інтерактивна дошка або проектор, а учням (кожному) буде потрібен смартфон, комп'ютер або ноутбук. Так, і всім потрібен вихід в Інтернет. як же без нього і в наші дні.

Учитель має попередньо створити тест (мал.1) на своєму комп'ютері чи в додатку, а учні можуть відповідати на питання з будь-яких пристроїв, підключених до Інтернету.

мал. 1

Учні мають приєднатися до тесту, перейшовши за посиланням та ввівши код, який генерується системою (мал.2).

мал. 2

Перевагою саме цього сервісу є те, що створені тести можна задати учням як домашнє завдання. І це ще не усі переваги. Кожному учню система генерує з однакових завдань, випадкову послідовність запитань і їх відповідей. Також учень відповідає на запитання стільки часу, скільки йому необхідно. На моніторі учень може збільшувати запитання із зображенням та варіанти відповідей (мал.3).

мал. 3

Під час проходження тесту учнями вчитель має можливість на екрані свого пристрою спостерігати за роботою кожного учня і класом загалом. За правильні відповіді система надає бали та після кожного запитання формується рейтинг учасників. Сервіс надає вчителю повний звіт по кожній вікторині: кількість осіб, що взяли участь в опитуванні, кількість правильних відповідей (мал.4).

Звіт можна завантажити у вигляді таблиці MS Excel або роздрукувати.

мал. 4

Учитель може використовувати готові тести, які розроблені іншими педагогами, з бібліотеки Quizizz. Можна здійснювати пошук за назвою тесту або шукати у відповідних категоріях.  

Для освітніх цілей за допомогою сервісу можна створювати тести різної тематики зі шкільної програми, проводити інтелектуальні вікторини, тести на під час навчальних занять та пропонувати як домашнє завдання. Створеними тестами можна поділитися по електронній пошті, в соціальних мережах.

Я для себе виокремила перевага он-лайн-конструктора  quizizz порівняно з існуючими  подібними сервісами, а саме:  

· при запуску тесту в класі учні відповідають на питання, рухаючись в своєму темпі незалежно від швидкості відповідей інших учасників;

· виконання тесту, створеного в quizizz можна запланувати, тобто можна запропонувати в якості домашнього завдання.

             I. Створення тестів і вікторин у сервісі Quizizz. Організація дистанційних уроків засобами сервісу Quizizz.

Для початку роботи з сервісом Quizizz потрібно перейти по адресі ресурсу https://quizizz.com або встановити додаток Quizizz  для iOS/Android.

мал. 5

Натискуємо кнопку Sign Up для створення акаунту (можна зареєструватись через наявний акаунт Google) або якщо ви уже зареєстровані натискуємо кнопку Log Іn та авторизуємось на сервісі (мал.8). Для зручної роботи бажано обрати для себе більш зручну мову інтерфейсу. В меню Налаштування обрати мову інтерфейсу, наприклад російську.

Інформаційна панель вчителя містить кнопки Створення (для створення нової вікторини та уроку), Огляд (для перегляду загальнодоступних вікторин), Моя бібліотека(містить усі створені вами вікторини), Звіти( результати усіх ігор, які проводились), Класи(для додання класів і учнів), Більше(для роботи з мемами та своїм профілем).

Щоб зіграти гру на Quizizz, ви можете або вибрати бібліотеку загальнодоступних вікторин (зроблених іншими викладачами), або створити власну .

Вікторини, які ви створюєте, зберігатимуться на вкладці "Моя бібліотека" і ними також можна буде ділитися з колегами.

Приступимо до створення свого тесту, натиснувши кнопку Створити на лівій навігаційній панелі. Обираємо у списку Вікторину (мал.6). Вводимо назву нашої вікторини, наприклад «Звичайні дроби» і обираємо тематику чи категорію , до якої вона відноситься, наприклад Математика (мал.7).

мал. 6

 

мал. 7

У вікні редактора вікторини можна додати зображення для нашого тесту, налаштувати мову та загальну тривалість кожного запитання (але потім для кожного окремого запитання можна задати різний час). Натиснувши Нове запитання, потрібно обрати тип запитання (мал.8).

Quizizz пропонує обрати п’ять різних типів запитань.

1.    Кілька варіантів. Коли доступно кілька варіантів відповідей, але учням потрібно вибрати лише одну правильну відповідь.

2.    Прапорець. Коли для отримання правильної відповіді потрібно вибрати більше одного варіанту (з поданих варіантів).

3.    Заповніть пробіл.  учням потрібно вручну ввести відповідь у відведене місце ( до 160 символів).

4.    Відкритий. Довгі відповіді, які не оцінюються ( до 1000 символів).

5.    Опитування. У опитуванні немає правильної відповіді. Ви можете вибрати, чи дозволяти учням обирати лише один варіант або кілька варіантів.

мал. 8

В рядку вводимо зміст запитання. Можна додати до нашого запитання зображення, аудіо, відео та формулу за допомогою кнопок біля текстового поля запитання. Додаємо варіанти відповідей та обираємо правильний варіант відповіді. Варіантів може бути від 2 і більше (мал.9). Можна обрати тривалість запитання і також до кожного варіанту відповіді додати зображення та формулу. Дуже зручно при створенні запитання бачити його вигляд у вікні попереднього перегляду справа, тобто як бачитиме його учасник вікторини. І якщо запитання створено натискуємо кнопку Зберегти. Одне запитання готове. Всі інші робимо аналогічно першому.

мал. 9

Після того , як усі запитання додані, збережіть свій тест , натиснувши відповідну кнопку Завершити.

Ви також можете імпортувати запитання з інших вікторин, використовуючи функцію "Телепорт". Просто натисніть " Телепорт " у вікні створення запитання. Знайдіть вікторину та натисніть кнопку «Додати», щоб телепортувати питання до вашої вікторини.

Редактор математики Quizizz дозволяє легко додавати математичні рівняння до запитання. Щоб додати математичні рівняння до редактора, натисніть кнопку 'f (x)' (у вікні створення запитання), щоб відкрити редактор рівнянь. Починайте писати своє рівняння з доступними функціями та символами (мал.10). Використовуйте клавіші зі стрілками на клавіатурі, щоб переміщати курсор під час написання рівняння.

мал. 10


II. Типи ігрових режимів

Проведення вікторини в реальному часі

Вікторина в реальному часі (живі ігри) на Quizizz - це чудовий спосіб вчитися разом, незалежно від того, перебувають ваші учні в класі чи вдома. Живі ігри чудово підходять для дистанційного навчання, оскільки:

·      учні бачать питання та таблицю лідерів на власному пристрої;

·     учні можуть приєднатися з будь-якого пристрою - мобільного, додатка чи робочого столу;

·   ви можете зробити це за допомогою інструменту для проведення конференцій або без нього.

Для проведення вікторини на Quizizz виконайте такі дії:

1.      Знайдіть вікторину у своїй бібліотеці, або ви можете знайти мільйони вікторин на різні теми на Quizizz.

2.      Опинившись на сторінці вікторини, натисніть кнопку Запустити вікторину в реальному часі (мал.11). Виберіть тип режиму живої гри, класичний або режим інструктора (мал.12).

мал. 11

3.      Класичний режим – це коли учні грають у власному темпі незалежно від один одного. В цьому режимі також можна грати командою або проводити контрольну роботу. Режим Інструктор - бета-функція , яка дозволяє вчителеві контролювати темп гри, і всі разом відповідають на одне і те ж питання.

мал. 12

4.      Незалежно від того, проводите ви гру в режимі класичному або в режимі інструктора, вам потрібно отримати код і розпочати гру. Вибиравши грати в прямому ефірі, натисніть Продовжити, щоб на екрані з’явився ігровий код. Поділіться цим кодом зі своїми учнями у вашому класі, щоб вони могли долучитися до гри (мал.13).


мал. 13

5.    Учні можуть приєднатися, перейшовши на joinmyquiz.com, ввівши код гри та своє ім’я (мал.14).


мал. 14

6.      Для початку гри потрібно натиснути кнопку «Почати гру». Вам потрібен принаймні 1 гравець, щоб розпочати гру. Гравці можуть приєднуватись навіть після запуску гри.

Гра у командному режимі

Цей режим Quizizz дозволяє  учням працювати в команді під час вікторини. Усі учні класу автоматично поділяються на команди з рівною кількістю гравців. Якщо у команді менше гравців, їх результати коригуються за допомогою очок еквалайзера, щоб підтримати гру чесно.

Учні в команді грають індивідуально, але їх бали сумуються до командного балу. Команди можуть переглядати загальний рейтинг лише під час гри, а не окремі результати. Вчитель вибирає кількість команд та налаштовує додаткові параметри (мал.15). Учні будуть автоматично розподілені до команд, коли вони приєднаються до вікторини. Хоча є можливість вчителю перемістити гравця в іншу команду.

мал. 15

Режим тестування

В режимі тестування учні можуть виконувати серйозне завдання без будь-яких додаткових підключень або мемів. Цей режим можна використовувати при проведенні самостійних та підсумкових робіт.

Учні можуть брати участь самостійно, але перед початком гри потрібно буде увійти в систему. У цьому режимі таблиця лідерів, меми та включення живлення вимкнені за замовчуванням.

Виберіть вікторину та натисніть кнопку « Грати в живу гру ». Виберіть опцію "Контрольна робота" на сторінці налаштувань гри, як показано на малюнку нижче (мал.16). В налаштуваннях вчитель може задати кількість спроб для учасника (за умовчанням одна), генерацію унікального набору запитань для кожного учасника, відмінити показ правильних відповідей тощо.

мал. 16

Режим рецензування

Викладачі можуть використовувати «флеш-картки» для обговорення питань зі своїми учнями з класу після того, як вони виконають призначену вікторину.

Флеш-картки можна отримати на сторінці звітів після проведення вікторини в режимі реального часу чи домашнього завдання. Після призначення вікторини вашим учням, перейдіть на вкладку "Звіти" та виберіть звіт, щоб знайти кнопку "Flashcards".

Призначення гри у вигляді домашнього завдання

Призначені ігри на Quizizz ідеально підходять для дистанційного навчання, оскільки: учні можуть грати в активні призначені ігри в будь-який час, зіграти одну і ту ж вікторину кілька разів, відновити незавершену гру з будь-якого пристрою.

Ось як ви можете призначити вікторину домашнього завдання на Quizizz:

Клацніть на «Призначити домашнє завдання», щоб призначити вікторину вашим учням (мал.17).

мал. 17

Додайте кінцевий термін, коли учням потрібно виконати вікторину . Ви можете редагувати дедлайн так часто і скільки завгодно разів до його закінчення.

Натиснувши "Продовжити", ви потрапите на сторінку із посиланням на гру, якою вам потрібно поділитися зі своїми учнями у вашому класі, щоб вони могли грати в гру на своєму власному пристрої (мал.18).

мал. 18

Існує кілька способів поділитися посиланням. Ви можете поділитися ним через Classroom або просто скопіювати посилання та поділитися. Учні, які приєднуються до гри за посиланням, можуть вибрати параметри, які вони хотіли б включити в гру (мал.19).

мал. 19

Учні можуть отримати доступ до призначеної гри та зіграти її в будь-який час, якщо вона має дійсний термін. Учні також можуть спробувати одну і ту ж призначену вікторину кілька разів. Оцінки за кожну спробу фіксуються під звітом вікторини.

Звіти по проведеним вікторинам

Звіти дають детальну інформацію про класи та студентів щодо кожної проведеної вікторини. Звіти допомагають отримати дані в режимі реального часу, зрозуміти сильні та слабкі сторони учнів класу. Увійшовши в систему, на панелі меню ліворуч потрібно обрати вкладку Звіти. Натискання цієї кнопки перенесе вас на екран Звіти (мал.20). Тут ви можете переглянути детальний хід гри за її назвою.

мал. 20

Обравши результат гри, можна її роздрукувати з результатами усього класу або для кожного учня окремо з запитаннями і відповідями. Також існує функція відправки звіту успішності учня його батькам електронною поштою. За допомогою відповідної кнопки завантажити звіт можна завантажити у вигляді електронної таблиці Excel на свій пристрій (мал.21).

мал. 21


          III.  Налаштування параметрів друкованих вікторин Quizizz

Використання інтерактивних вікторин робить урок цікавим і сучасним. Але якщо не має можливості провести онлайн вікторину, то можна роздрукувати її і дати учням на папері. Приклад друкованої вікторини на тему «Звичайні дроби» подані в додатках А-Д.

Перед друком вчитель може задати параметри: розмір паперу, розмір запитань та зображень, задати перемішування запитань і варіантів відповідей, щоб сформувати різні бланки для учнів .


Збірка інтерактивних вікторин (які розміщені на сайті https://sites.google.com/view/mathsquizizz/ ) містить сорок дві вікторини з математики за програмою 5 класу( режим доступу – загальнодоступні). Кожен вчитель зможе зіграти будь –яку вікторину зі своїми учнями натиснувши по посиланню в таблиці або на сайті.


ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
1. Довідковий центр Quizizz. - Режим доступу до ресурсу: https://quizizz.zendesk.com/hc/en-us
2. Заболотний В.Ф., Мисліцька Н.А., Слободянюк І.Ю. Хмаро орієнтовані технології навчання: навчально-методичний посібник. Вінниця: ТОВ «Нілан - ЛТД», 2020.144с.
3.Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика 5-9 класи. (затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 ) – 40 с.
4. Що таке уроки? - Режим доступу до ресурсу: https://quizizz.zendesk.com/hc/en-us/articles/360048145891-What-are-Lessons-
5.Чим уроки відрізняються від вікторин? Режим доступу: https://quizizz.zendesk.com/hc/en-us/articles/360047670792-How-are-Lessons-different-from-quizzes-
6.Марина Курвитс. Quizizz для создания викторин и тестов. Пошаговая инструкция.- Режим доступу до ресурсу: http://marinakurvits.com/quizizz/
7. Використання інтернет-сервісу Quizizz у системі засобів перевірки та оцінювання навчальних досягнень учнів. 2012 [Електронний ресурс] / Слободянюк І.Ю., Цегольник Л.П. - Режим доступу до ресурсу: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/14501/1/Slobodianiuk.pdf


Немає коментарів:

Дописати коментар