7 клас

ПІДРУЧНИК "ІНФОРМАТИКА 7 КЛАС" ОЛЬГА КОРШУНОВА, ІГОР ЗАВАДСЬКИЙ 2020 РІК

Підручник "Інформатика 7 клас"

Назва: Підручник "Інформатика 7 клас" (2020 рік)
Автори: Ольга Коршунова, Ігор Завадський
Мова: українська
Рік: 2020
Формат: pdf
Розмір: 14 МБ

Календарно-тематичне планування курсу інформатики у 7-их класах (1 год. на тиждень, разом 35 год)

№ уроку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

 

І семестр

Тема 1. Служби Інтернету(6 год)

1.                        

 

Первинний інструктаж з безпеки життєдіяльності. Поштові служби Інтернету. Створення електронної скриньки.

 

 

2.                        

 

Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Пересилання файлів.

 

 

3.                        

 

Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу. Використання адресної книги та списків розсилки. Практична робота №1. «Електронне листування»

 

 

4.                        

 

Хмарні сервіси. Використання інтернет-ресурсів для спільної роботи. Рівні та способи доступу до ресурсів. Он-лайнові перекладачі.

 

 

5.                        

 

Зберігання даних та колективна робота з документами в Інтернеті; керування спільним доступом до них. Практична робота №2. «Зберігання даних та колективна робота з документами в Інтернеті».

 

 

6.                        

 

Інтернет речей, Smart-технології. Узагальнення знань та вмінь із теми «Служби Інтернету». (тести)

 

 

Тема 2. Опрацювання табличних даних(10 год)

7.                        

 

Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їх призначення. Середовище табличного процесора. Об’єкти електронних таблиць – аркуш, клітинка, діапазон клітинок.

 

 

8.                        

 

Створення, редагування та форматування електронних таблиць.

 

 

9.                        

 

Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки. Введення, редагування й форматування даних основних типів.

 

 

10.                    

 

Редагування та форматування електронних таблиць. Практична робота №3. «Уведення , редагування та форматування даних у середовищі табличного процесора»

 

 

11.                    

 

Адресація. Формули.

 

 

12.                    

 

Копіювання та переміщення клітинок і діапазонів, зокрема тих, що містять формули. Автозаповнення та автозавершення.

 

 

13.                    

 

Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Практична робота №4. «Використання вбудованих функцій»

 

 

14.                    

 

Розв'язування задач засобами табличного процесора.

 

 

15.                    

 

Поняття моделі. Предметна галузь. Класифікація моделей. Реалізація математичних моделей.

 

 

16.                    

 

Хмарні сервіси для колективної взаємодії у проєкті. Узагальнення знань та вмінь із теми «Опрацювання табличних даних» (комплексна практична робота).

 

 

ІІ семестр

Тема 3. Алгоритми та програми(20 год)

17.                    

 

Мова програмування. Середовище програмування. Виведення даних.

 

 

18.                    

 

Змінні. Вказівка присвоювання. Введення даних.

 

 

19.                    

 

Практична робота 5. «Алгоритми роботи над числовими величинами у мові програмування».

 

 

20.                    

 

Дані різних типів. Операції з ними.

 

 

21.                    

 

Складання програм з використанням алгоритмічної структури слідування.

 

 

22.                    

 

Практична робота 6. «Складання програм з використанням алгоритмічної структури слідування».  

 

 

23.                    

 

Умовний оператор

 

 

24.                    

 

Застосування умовного оператора

 

 

25.                    

 

Практична робота 7. «Складання програм з використанням алгоритмічної структури розгалуження».

 

 

26.                    

 

Узагальнення знань та вмінь із підтеми «Алгоритми та програми» (тести та практичне завдання).

 

 

27.                    

 

Цикли з лічильником

 

 

28.                    

 

Вкладені цикли

 

 

29.                    

 

Малювання за допомогою вкладених циклів

 

 

30.                    

 

Практична робота 8. «Складання програм з використанням алгоритмічної структури повторення».

 

 

31.                    

 

Моделювання в електронних таблицях і Python

 

 

32.                    

 

Моделювання в електронних таблицях і Python

 

 

33.                    

 

Побудова фізичної  та економічної моделі

 

 

34.                    

 

Розв’язування компетентнісних задач

 

 

35.                    

 

Узагальнення знань та вмінь із теми «Алгоритми та програми» (презентація проекту).

 

 

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Тема 1. Служби Інтернету(6 год)

Учень/учениця

Знаннєва складова

Пояснює принципи функціонування служб електронної пошти та спільного доступу, поняття хмарних сервісів.

Пояснює небезпеки, пов’язані з використанням електронної пошти.

Пояснює основні принципи функціонування Інтернету речей, поняття кінцевого пристрою, проміжного мережевого пристрою, середовища передавання даних, датчика в пристрої, контролера

Діяльнісна складова

Створює поштову скриньку та використовує її.

Створює і використовує списки розсилки.

Уміє працювати в команді й організовувати спільну роботу в онлайн-середовищах.

Використовує он-лайнові перекладачі

Ціннісна складова

Усвідомлює переваги та недоліки електронної пошти як засобу спілкування.

Дотримується принципів електронного етикету та безпечного користування електронною поштою.

Усвідомлює цінність персонального освітньо-комунікаційного середовища для навчання та саморозвитку.

Усвідомлює значення Інтернету речей у житті людини

Тема 2. Опрацювання табличних даних(10 год)

Учень/учениця

Знаннєва складова

Пояснює призначення електронних таблиць, зокрема як засобу моделювання.

Знає принципи адресації клітинок і діапазонів.

Називає основні типи даних та пояснює їхнє призначення.

Називає і пояснює призначення основних об’єктів ЕТ.

Пояснює поняття моделі

Діяльнісна складова

Застосовує засоби опрацювання електронних таблиць для розв’язання навчальних і життєвих задач.

Аналізує умову задачі, виокремлює зв’язки між величинами. Реалізує математичні моделі засобами електронних таблиць.

Використовує формули в електронних таблицях.

Редагує  і форматує електронні таблиці.

Застосовує засоби автозаповнення й автозавершення для прискорення введення даних

Ціннісна складова

Розпізнає задачі, для яких доцільно використовувати електронні таблиці.

Робить висновки на основі аналізу даних в електронних таблицях

Тема 3. Алгоритми та програми( 19 год)

Учень/учениця

Знаннєва складова

Пояснює поняття величини, змінної та операції присвоювання.

Знає базові алгоритми роботи зі змінними: обмін значеннями, визначення найбільшого й найменшого з двох значень

Діяльнісна складова

Використовує різні алгоритмічні структури та змінні для  розв’язання навчальних і життєвих задач.

Застосовує засоби програмування для побудови моделей

Ціннісна складова

Усвідомлює роль програмування та моделювання для розв’язання навчальних і життєвих задач


Інтерактивна вправа. Переваги та недоліки електронної пошти.